japannovember2019.reismee.nl

De ‘Japanse Alpen’: wandeling van Magome naar Tsumago

Donderdag 14 november

De komende dagen zitten we in de Japanse Alpen. Vandaag hebben we de wandeling gemaakt van Magome naar Tsumago. Deze wandeling volgt een deel van wat vroeger de postweg was, die door deze bergen liep. We hadden verwacht dat het wel druk zou zijn, omdat dit een zeer populaire wandeling is van ca. 8,5 km. Dat viel reuze mee: we liepen er niet alleen, maar gelukkig ook niet in een optocht van toeristen. De wandeling was nog veel mooier dan wat we ervan hadden verwacht. Het eerste deel van de wandeling is flink stijgen van 600 meter naar 800 meter en daarna ga je met wat kleine klimmetjes tussendoor, dalen naar zo’n 200 meter. Dat is dus best te doen. We begonnen vanmorgen om 10 uur in de regen. Die regen verdween gelukkig al snel. Uiteindelijk werd de lucht blauw met af en toe een flauw zonnetje. Elk type weer levert zeker in de bergen prachtige plaatjes op. Dat wordt nog fraaier door de schitterende herfstkleuren om ons heen. De kleuren rood en geel zijn dus dominant in de foto’s aanwezig. Ook nu heeft elk voordeel ook zijn nadeel: 280 foto’s gemaakt. Uieindelijk moet ik dadelijk een keuze maken uit nog 22 foto’s, die ik snel heb moeten selecteren. Die keuzes blijven arbitrair.

Paul

Gelukkig geen beren op de weg, al zou dat ook spectaculaire foto's hebben gegeven. En wat een schitterende herfstkleuren!

Margot

Lieve Ingrid en Gerard,
Wat beschreef je jullie wandeling mooi Gerard. Ik zag het gewoon voor me. Ook zo prachtig te lezen dat jullie er beiden van genieten !!
Lieve groeten , Margot

Kees Smetsers

Weer heel veel mooie momenten voor jullie twee.
Het maakt jullie leven rijk...