japannovember2019.reismee.nl

Wandeling Kurama-Kibune en Zen Tempeltje

Maandag 25 november

De wandeling in de Japanse Alpen is ons twee weken geleden goed bevallen. Ten noorden van Kyoto hadden we ook een mooie wandeling ontdekt tijdens de voorbereiding van onze vakantie in Japan. Bonus bij deze wandeling is de schitterende treinrit er naartoe. Een deel van de rit gaat door de zogenaamde Maple (leaf) Tunnel op de (private) Eisan Line naar Kurama. Als je voorin de trein staat, heb je een goed uitzicht op dat traject. Video ervan gemaakt en daaruit ook een foto gehaald. De wandeling is niet langer dan 5 km, maar gaat eerst alleen flink omhoog en na het bereiken van de top gaat het alleen maar via een pad met onregelmatige traptreden naar beneden. Het eerste gedeelte is het mooist en voert langs paden omgeven met (rode) lantaarns en uiteraard langs tempeltjes.

We hebben de wandeling gemaakt samen met een jonge vrouw uit Californie, die al drie jaar in Tokyo Engels geeft en een lang weekend in Kyoto was. Leuk gezelschap en bijkomend voordeel: Jessica begreep ook de bordjes met alleen Japanse letters.

De weg terug naar Demachiyanaga Station in Kyoto is hetzelfde traject terug vanuit Kibune. Na de lunchpauze hebben we nog een kort bezoek gebracht aan een niet te ver uit de buurt gelegen Zen tempel, Daitoku-ji. Voordeel van deze tempel is dat er volgens een onregelmatig schema daar wel steeds een van de tempels toegankelijk is. We hebben uiteindelijk dus toch een keer een Zen-tempel van binnen kunnen bekijken.

Mogelijk vanavond (of morgenavond) nog even voor avondfoto’s naar een van de prachtig verlichte tuinen.

Margot

Lieve Ingrid en Gerard,
Weer zo'n mooi verhaal over jullie plannen en ze komen ook nog uit ook !!Leuk om met iemand mee te kunnen lopen die ook de Japanse tekens kende !!
Ik ga nu de foto's bekijken. Nog een paar mooie dagen !! Liefs Margot

Kees Smetsers

Dubbel geluk...

Jeanne van Kampen

Leuk jullie reisverhalen te volgen. Nog 'n mooie tijd daar.