japannovember2019.reismee.nl

Japanse tuin en Japanse tempel

zaterdag 9 november

De fraaie Japanse tuinen zijn een van de redenen om in november naar Japan te gaan. We wisten ook dat het in Tokyo nog te vroeg zou zijn voor de herfstkleuren. Die komen we later deze reis nog ruimschoots tegen. Dat neemt niet weg dat een bezoek aan de mooiste tuin in Tokyo dan niet achterwege moet blijven. Dus hebben we vanmorgen Rikugien gardens bezocht. Drie uur lang daar rondgelopen en dat hadden er ook best vijf kunnen zijn. Niets teveel gezegd: dit is inderdaad een schitterende tuin. Centraal in de tuin ligt een bijzondere vijver. Het (zee)water uit deze vijver komt nog steeds uit de baai van Tokyo. Sluizen regelen het waterniveau in de vijver. Deze fotogenieke tuin is een publiekstrekker. Gelukkig waren wij vroeg aanwezig. Tegen de tijd dat wij vertrokken, werd het al behoorlijk druk. Heb als een ‘volleerd’ landschapsfotograaf bijna steeds vanaf mijn statief gewerkt. De foto’s moeten een beeld geven van wat we hebben gezien.

Na een korte lunch zijn we naar een van de mooiste en drukste tempels in Tokyo gegaan: de Meiji-jingu. We kwamen aan toen er op deze zaterdag enkele huwelijksceremonies plaatsvonden. Dat houdt in dat de bruid voorafgegaan door o.a. Boedhistische priester de tempel in wordt begeleid. Hoe de ceremonie verder verloopt, is voor ons niet verder zichtbaar.

Zoals te verwachten was het ook bij deze tempel weer erg druk. Wel redelijk wat families waarvan de vrouw en de kinderen traditioneel zijn gekleed.

Margot

Lieve Gerard en Ingrid,
Ja zo ken ik je weer Gerard:we liepen 3 uur en het hadden er wel 5 kunnen zijn !!
Mooi, ik merk dat het genieten is. Precies waar jullie naar op zoek zijn.
Ik wacht op de foto's..Lieve groetjes, Margot

Paul

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, de een nog mooier en sfeervoller dan de ander. Je bent inderdaad een volleerd landschapsfotograaf!

Kees Smetsers

Bij mooie foto's hoort een mooi verhaal.
Dat is jou (jullie) wel toevertrouwd.